Abstract | Cilj je ovog istraživanja utvrditi razlike između inicijalnog i finalnog mjerenja odabranih bazičnih i specifičnih kondicijskih sposobnosti te utvrditi postoji li povezanost učestalosti dolazaka na treninge i napretka u mjerenim testovima. U istraživanju je sudjelovalo osamnaest dječaka u dobi od 8 i 9 godina u trajanju od 12 tjedana. Koristilo se devet različitih testova za procjenu kondicijskih sposobnosti od kojih je pet testova za procjenu bazičnih kondicijskih sposobnosti, tri testa za procjenu specifičnih kondicijskih sposobnosti te jedan test za procjenu funkcionalnih sposobnosti. Korišteni testovi su: korak – dokorak, pretklon raznožno, plank, koordinacijske ljestve, vođenje 90°, preciznost 6 m, sprint 20 m, manipuliranje loptom, trčanje 3 minute. Korištenjem t – testa za zavisne varijable i Wilcoxon testa utvrđene su statistički značajne razlike između inicijalnog i finalnog mjerenja u testovima: korak – dokorak, pretklon raznožno, plank, vođenje 90°, preciznost 6 m, sprint 20 m, manipuliranje loptom, trčanje 3 minute. U testu koordinacijske ljestve nije utvrđena statistički značajna razlika. Povezanost između učestalosti dolazaka na treninge i napretka postoji u tri od devet testova: korak – dokorak, preciznost 6m, sprint 20m. U ovom istraživanju zaključak je da postoje statistički značajne razlike između inicijalnog i finalnog mjerenja te da postoji djelomična povezanost učestalosti dolazaka na treninge i napretka u mjerenim testovima, ali da postoje i neizostavni čimbenici koji utječu na razvoj mladih nogometaša, poput slobodnog vremena, škole, sadržaja na satu tjelesne i zdravstvene kulture te senzitivnih faza razvoja. |
Abstract (english) | The purpose of this study is to determine the differences between initial and final measures of selected basic and specific fitness abilities, and whether there is a correlation between exercise frequency and progress in measured tests. Eighteen boys aged 8 to 9 years participated in this study. The programme lasted for 12 weeks. In this study, 9 different fitness tests were used, of which five tests were for basic fitness abilities, three were for specific fitness abilities and one test was for functional fitness abilities. The tests that were used: side steps, sit and reach, plank, coordination ladder, 20 m sprint, 90° ball handling, 6 m precision, ball manipulation, 3 minute running. Using the paired t-test and the Wilcoxon test, a statistically significant difference was confirmed between the initial and final measurements in the tests: side steps, sit and reach, plank, 90° lead, 6 m precision, 20 m sprint, ball manipulation, 3 minute running. No statistically significant difference was found in the coordination ladder test. The correlation between the frequency of training and progress in measured tests was confirmed in three of the nine tests: side steps, 6m precision, 20m sprint. In this study, it was found that there are statistically significant differences between the initial and final measurements and that there is a partial correlation between the frequency of training and progress in measured tests, but there are also indispensable factors that influence the development of young soccer players, such as leisure time, school, the teaching content of physical and health culture and sensitive development phases. |